عوامل تاثیر گذار در شادی معلولین

نقش شادی در زندگی معلولین

در جامعه امروزی شاد بودن و شاد زیستن یک مهارت است. مهارتی که همه افراد جامعه باید آن را دارا باشند. و به همدیگر نیز آموزش بدهند. و اما معلولین جامعه ما چه قدر این مهارت را دارند و ما چه قدر این مهارت را به آنها آموزش می دهیم. مسئولین چه قدر بستر شاد زیستن را در اختیار این عزیزان قرار می دهند. سوالی ست که همیشه ذهن خیلی از آدم ها را درگیر کرده است. در این مقاله قصد داریم تا حد توان پاسخگوی سوال ها ی شما باشیم.

کاسه زمان

بر اساس تحقیقاتی زندگی امروزی ما همچون ظرف محدودی در نظرگرفته می شود. که ما آن را کاسه زمان می نامیم. به مرور زمان این کاسه زمان پر از استرس و سختی و تنش و نا امیدی و مشکلات می شود. تا به حدی که این کاسه لبریز می شود و سر ریز می شود. هر گونه شادی و تفریح و دید و باز دید آهنگ و سینما و کتاب و … در حکم سوراخی است.

که در این کاسه زمان ما ایجاد می شود و باعث می شود استرس و تنش ما از آن سوراخ ها خارج شود و دیگر کاسه زمان ما لبریز نشود ما باید تلاش کنیم تا این سوراخ ها را در کاسه زمان خود و دیگران ایجاد کنیم. واضح و مبرهن است به موازات تقویت مهارت شاد زیستن درمعلولین، باید امکانات و خدمات جامعه نیز درخور شأن و نیاز معلولین فراهم شود تا ایشان نیز همچون سایر افراد جامعه از حقوق شهروندی خود بهره‌مند و به عنوان نیرو‌های مولد جامعه به جامعه تلفیق و در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه مشارکت داشته باشند.

تا همواره احساس نشاط و امنیت داشته باشند. ایجاد نشاط معلولین ابعاد گوناگونی دارد یکی از مواردی که امید به زندگی و نشاط را در افراد دارای معلولیت تقویت می‌کند؛ فراهم شدن شرایط مناسب و درک صحیح و پذیرفتن افراد معلول در تعاملات اجتماعی به عنوان هم نوعانی که بنا به دلایل مختلفی دچار محدودیت حرکتی، حسی و یا ذهنی است و در صورتی که توانمندی آنان دیده شود، و ارج نهاده شود آنها قادر خواهند بود کار های روزمره خود را در جامعه انجام داده و درتعاملات اجتماعی شرکت داشته باشند.

نقس جامعه در شاد بودن معلولین

انسان موجودی اجتماعی ست و برای شاد زیستن نیاز به هم نوعان و جامعه دارد جامعه باید با این عزیزان توانمند مهربان تر از این باشد و زمینه را برای بهزیستی آنها فراهم کند خداوند بزگ تمامی موجودات را زوج آفریده یکی از دلایل آرامش روحی و شاد زیستن در کنار همسر بودن است جامعه باید شرایط ازدواج این عزیزان را فراهم کند و با این موضوع با گشاده رویی تمام بر خورد کند مردم دوست داشتی ایران زمین باید از سنگینی نگاه های خود به این عزیزان بکاهند تا معلولین عزیز با دلگرمی بیشتری در جامعه حضور به هم رسانند.

نقش مسئولین در شاد بودن معلولین

سران و مسئولین جامعه نیز  همراه سایر افرد جامعه باید در شاد بودن و شاد زیستن معولین تمام تلاش خود را به کار گیرند یکی از این راه ها امکان فراهم کردن بستر شغلی این عزیزان است قطعا یک معلول شغل دار شادتر از یک معلول بدون شغل است دیگری فراهم کردن محیط های هنری و فرهنگی و اجتماعی  برای این بزرگواران است از ید های توانای مسئولین عزیز انتظار همکاری صمیمانه بیشتری داریم. لطفا گرمی دستانتان را از دست های معلولین دریغ نفرمایید.

نقش معلولین در شاد بودن خود

رشد شاخه و برگ درختان در کنار سایر عوامل بیرونی به مقدار زیادی وابسته به خود ریشه است.  شاد بودن هر کس به مقدار زیادی وابسته به خود فرد است خود معلولین هم باید برای شاد بودن و شاد زیستن خود تلاش کنند. یک کتاب خوب یک موسیقی آرام بخش یک فیلم خوب یک شعر خوب یک دور همی ساده حتی یک خرید کم هزینه !

حال دل شما عزیزان را قطعا خوب می کند. لطفا مواظب دل های پاک خود باشید. معلولین عزیز هیچ کس بیشتر از خود شما نمی تواند در شاد بودن نقش آفرینی کند. لطفا را در زندگی شاد نقش اول خود را ایفا کنید و در مراسم های مذهبی شرکت به هم رسانید. در پارک ها پا به پای سایر مردم حرکت کنید. حتی شده با ولیچر از نگاه های سنگین سایر افراد دلسرد نشوید. به این نگاه ها عادت کنید چون من و امثال من شناختی از شما و دل فرشته وار شما و دست پر توان شما نداریم. لطفا ما را ببخشید.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit