نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به زنگنه درباره فروش نفت

پیشنهادات مطرح شده در نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر نفت بر 4 محور «عرضه نفت خام و میعانات گازی با روش‌های تسهیل از طریق بورس انرژی در رینگ داخلی»، «رینگ صادراتی»، «پالایشگاه‌های کوچک» و «پالایشگاه‌های بزرگ» تاکید دارد.

 

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از خبرگزاری فارس ، اگرچه فروش نفت خام و میعانات گازی جزو تعهدات دولت هاست اما اکنون تحقق این مهم با محدودیت‌های تحریمی روبه رو است البته براساس فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی برای گذار از این شرایط و خنثی کردن تحریم‌ها وجود دارد؛ استفاده از ظرفیت بورس انرژی یکی از این راهکارها است.

از آنجا که استفاده از ظرفیت بورس می‌تواند منجر به ارتقاء درآمدهای نفتی از محل عرضه نفت خام و میعانات گازی شود رئیس کمیسیون اقتصادی طی هفته‌های گذشته جلسات مشترکی با مدیرعامل بورس انرژی و وزیر نفت با هدف کسب درآمدهای بیشتر نفتی از محل بورس برگزار کرد، که در پی توافقات و پیگیری‌های انجام گرفته، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نامه ای خطاب به بیژن زنگنه وزیر نفت با محوریت “توسعه سازوکارهای مبتنی بر بازار سرمایه جهت رونق صنعت نفت و گاز ” و “طرح پیشنهاداتی برای توسعه و رونق بازار انرژی کشور” تدوین و ارسال کرد.

پیشنهادات مطرح شده در این نامه بر 4 محور «عرضه نفت خام و میعانات گازی با روش‌های تسهیل از طریق بورس انرژی در رینگ داخلی»، «رینگ صادراتی»، «پالایشگاه‌های کوچک» و «پالایشگاه‌های بزرگ» تاکید دارد.

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی به وزیر نفت در ذیل آمده است:

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

 

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit