کوهنورد ایرانی که هیچ گاه تسلیم نشد

سجاد سالار وند

امروز می خواهم در مورد یکی از معلولان موفق کشورمان که شهرت جهانی دارد ولی متاسفانه در کشور خودمان زیاد شناخته شده نیست برایتان بنویسم.

سجاد سالاروند کوهنورد معلول ایرانی است که با دو پای مصنوعی درحال حاضر یکی از حرفه ای ترین کوهنوردان دنیا می باشد. او بلندترین قله های جهان را یکی پس از دیگری فتح می کند. نا امیدی برای او واژه ای بیش نیست و هیچ وقت دچار آن نشده است. او بر اثر یک تصادف پاهایش را از دست داد. آقای سالاروند تنها پس از 14 ماه از جبهه ی شمالی که سخت ترین مسیرصعود می باشد به قله ی دماوند صعود کرد.

افتخارات

سجاد سالاروند دارای چندین مقام نخست بین المللی می باشد که برای صعود به مرتفع ترین قله های دنیا را بدست آورده است. سجاد سالاروند با37 سال سن سومین معلول فوق حرفه ای در دنیا می باشد. او اولین معلول ایرانی می باشد که به قله های بالای 5000 متر صعود کرده است. او رکورد دار صعود به قله ی دماوند می باشد و در آینده ای نزدیک می خواهد به اورست نیز صعود کند. سالاروند در یک خانواده ی نظامی بدنیا آمده است. اواصالتا لر بختیاری است. او بعد از آن اتفاق هیچ وقت روی ویلچر ننشسته و همیشه این جمله را می گوید: که هیچ کار خدا بی حکمت نیست.

کار متفاوت ورزشکار ایرانی

او مانند تمام ورزشکاران می باشد ولی تفاوت های به خصوصی دارد. برای مثال: او تمام تجهیزات و وسایل خود را ایرانی می خرد و از معلولان دیگر نیز بسیار حمایت می کند ودر بیشتر خیریه ها و آسایشگاه ها نقش فعالی دارد. او همیشه درحال کمک رسانی به معلولین است. آخرین مسابقه ای که در آن حضور داشته است، مسابقه بین المللی صخره نوردی بیستون  بود که مقام قهرمانی را بدست آورد.

امیدواریم همه عزیزان مثل آقای سالاروند باعث افتخارکشورمان شوند وپرچم کشورمان را در همه جای دنیا به اهتزاز در بیاورند.

راحله افسر

راحله افسر

کارشناس مربیگری ورزشی مربی آمادگی جسمانی مربی وداور بوچیا فعال درامورمعلولین

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit