کاربرد و ویژگی های انواع بالابر پله

معرفی بالابر پله

افراد کم توان مثل معلولان، سالمندان، بیماران ام اس، افراد ناتوان و کسانی که کمرشان درد می کند از این پله ی بالابر می توانند استفاده کنند. این پله را در راه پله ها برای افراد کم توان حتی با پله ی 70 سانتی متر نصب می کنند. بالابر پله را می توان در خانه هایتان، دوبلکس، ویلا، بیمارستان، کلنیک، مراکز فیزیوتراپی، هتل، اداره ها و … نصب کنید و استفاده نمایید.

بالابر پله از لحاظ سیستم حرکتی دو نوع است. 

  • با استفاده از ریل راهنما و یک کشنده ی بکسلی اجازه ی تغییر از سیک مکان به مکان دیگر را برای فرد می دهد.
  • بالابر هایی که از نوع چرخنده و دنده شانه است.

هر کدام یک از این سیستم حرکتی مزیت های خود را دارند. می توانید با استفاده از نوع و ماهیت به کار ببرید.

نفربر ایستاده

این بالابر پله از جنس فلز است که در درون ریل راهنما توسط سیستم کشنده ی بکسلی حرکت می کند. در حالت ایستاده 60 سانتی متر و در بسته 20 سانتی متر پله را می گیرد. اگر می خواهید پله رو را به طور ایستاده استفاده کنید کافی است صفحه ی فلزی را روی نرده ها وصل کنید. روی آن بایستید و با شاسی های کنترل روی دسته ی بالابر بالا و پایین کنید.

برای این که ایمنی تان بالا باشد کمربندی به دور افراد بسته می شود وجود دارد. ایضا این قابلیت را دارد که سیستم مکانیکی پر هیجانی را با افزایش سرعت (پاراشوت) برای طول ریل ها از 6 متر بیشتر وجود دارد. حتی بکسل و یا ایراد دیگر این سیستم ایمنی آن پاره شود. از سقوط کردن پیشگیری می کند.

بالابر دو منظوره

در این بالابر هم می توانید بایستید و هم می توانید بنشینید. تمام ویژگی های این سیستم مثل بالابر ایستاده است. فقط این تفاوت را دارند که نشیمنگاه دارد و دسته ای برای گرفتن صندلی برای آسودگی شما است. مانند نوع ایستاده ی آن که بر روی نرده ها نصب می شود.

بالابر صندلی دار

این نوع بالابر یک صندلی مانند اداره ها دارد که برای آسودگی نشستن شما می باشد. سیستم حرکتی آن به طور دنده ی شانه و چرخدار است. ریل آن بر روی نرده ها نصب می کنند. آسانی و صدای موتور در این نوع نسبت به دو موتور پله رو پیشین عالی تر است. ولی فضای نشستن نسبت به دو نوع قبلی بیشتر است.

بالابر کامپکت

این بالابر طرح خاصی دارد که در بالابر از یک پله برای ایستادن استفاده می کنند. این پله ی حرکت دار بر سطح دو ریل که از دو طرف بر پله نصب می شود حرکت می کند. این پله از موتور اروپایی و آن طرف تر از سمت کنترل سرعت و کم کردن صدای تولیدی از موتور استفاده می نمایند. که این مزیت آن باعث شده است تا نسبت به سایرین صدای کمی داشته باشد. کارایی این نوع پله در دوبلکس یا پلکان های داخل خانه می باشد. برای پله هایی که عرض کمی دارند نیز استفاده می شود. 

بالابر ویلچربر 

از این پله بابت منتقل کردن ویلچر برای بالای راه پله ها استفاده می نمایند. بالابر ویلچر به دو طریق موتور کشنده ی بکسلی که در بالای پله است و نیز چرخنده و دنده نشانه طراحی و ایجاد می شود. هر کدام از این نوع سیستم حرکتی مزیت های ویژه ی خود را دارد. در حالت بسته این پله جای کمی حدود 30 سانتی متر و در ایستاده تقریبا 100 سانتی متر عرض پله را می گیرد. 

بالابر باربر

برای تغییر مکان بارها از آن استفاده می نمایند که دو ریل راهنما دارد و در دو سمت راه پله قرار می گیرد. کف این حمل بار با موتور کشنده ی کابلی در بالای پله نصب می شود. به بالا و پایین حرکت می کند. از آن علاوه بر حمل بار برای افراد ناتوان نیز می توان استفاده کرد. وزن بار باید 150 گرم باشد. 

ویژگی و مزایای بالابر

  1. استفاده از سازه مستحکم فولادی 
  2. استفاده از رنگ آمیزی مکانیزه
  3. قابل نصب بر روی انواع پله، دیوار و نرده ی بدون نیاز به تخریب یا اخذ مجوز شهرداری
  4. اتصال به صورت پیچ و مهره ای و قابلیت جابه جایی و نصب به مکان دیگر
  5. قابلت تحمل وزن تا 110 کیلوگرم در نمونه های معمولی
  6. دارای کنتل از راه دور
  7. دور تاشو بودن نشیمنگاه دسته ها و زیر پایی
  8. امکان نصب در سمت چپ و راست
  9. داشتن سنسور تشخیص مانع 
جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit