معافیت سربازی پسران معلول

معافیت سربازی

یکی از معافیت سربازی، معافیت سربازی پسران معلول است.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمامی مردان بالای ۱۸ سال ایرانی به جز افرادی که مشمول معافیت هستند، باید خدمت سربازی را پشت سر گذارند و بر تمامی افراد پسران جامعه ضروری والزامی است و قبل از پشت سر گذراندن نمی توانند کار های دولتی بکنند اما گذراندن سربازی  شامل برخی نیز نمی شود که آن معافیت سربازی مدد جویان است. معافیت ماده ۶ بهزیستی با همکاری بین سازمان بهزیستی و ستاد کلی نیروی مسلح صورت گرفته مدد جویان بهزیستی افرادی هستند که دارای معلولیت هستند یا نیاز به کمک دارند، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.  ماده ۶ حمایت از افرادی است که از اعضای خانواده یک یا دو نفر در بهزیستی پرونده دارند و از کفالت استفاده می کنند، این معافیت در دهه ی ۸۰ منعقد شد خانواده فرد شامل داشتن معلولیت سر پرست بهزیستی باشد.

۱٫دو نفر از خانواده چه خواهر چه برادر به دلیل معلولیت سرپرست بهزیستی باشند.

۲٫همسر فرد معلول به واسطه معلولیت پرونده در بهزیستی داشته باشند.

۳٫مادر افراد شامل همسر نداشته باشد و در بهزیستی پرونده داشته باشد.

۴٫فرزند دارای فرد معلول به دلیل معلولیت در بهزیستی پرونده داشته باشد.

شرایط اخذ معافیت

اگه غیبت سربازی نداشته یعنی از قبیل اعزام در دوران غیبت قرار نگیرد، برای گرفتن معافیت تعداد برادران شرط نیست زمانی که در خانواده یک یا چند نفر برادر در خانواده که یک یا دو نفر عضو سازمان بهزیستی باشد یکی از برادر ها می تواند از معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده کند.

معافیت شامل دارای مادر فاقد شوهر  و یا فرزند معلول 

وقتی که دفتر توانمندسازی خانواده انتشار کرده اگر مادر فاقد شوهر {همسر فوت کرده یا طلاق گرفته}در بهزیستی پرونده داشته باشد فرزند او ازسربازی معاف شود.

مراحل اخذ معافیت

زمانی که شرایط معافیت سربازی را دارید به اداره مراجعه کرده به در خواسته فرد اقدام کنید. کمیسون سلامت شما را بررسی می کند زمانی که قبول کرد با اخذ معرفی نامه به پلیس +۱۰ مراجعه می کنید و پلیس +۱۰ معافیت نامه را در اداره صادر می کند.

استشهاد نامه محلی برای اخذ معافیت

یکی از مراحل اخذ معافت کفالت انجام شاهد های محلی برای  معافیت سربازی و نوشتن فرم هایی که پلیس +۱۰ می دهد در این فرم باید شرح حال خود را در برگه تهیه کنید در محل به امضای همسایگان برسد اگر اطلاعات غلط بدهید باطل می شود.

اگر معلول در خارج از محیط منزل نگه داری شود نمی توان از معافیت اسفاده کرد.

سال ۱۳۸۲ توافق بین سازمان بهزیستی و نظام وظیفه ناجا افراد سالمی که معلول دارند می توانند معافیت سربازی بگیرند.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit