صدور حکم جریمه ۱۴۷ میلیارد تومانی برای محتکران و گران فروشان در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در مبارزه با جرایمی همچون گران فروشی و احتکار، ۱۴۷ میلیارد تومان جریمه نقدی برای محتکران و گران فروشان حکم صادر شده است.

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کند در کنار سایر مجموعه‌ها به ویژه دادستان اردبیل و سازمان تعزیرات، نظارت دقیق و مستمری را بر بازار انجام داده و جلوی تخلفات صنفی را با قاطعیت بگیرد.

او به فعالیت صبحگاهی و عصرگاهی اکیپ‌های بازرسی در کنترل بازار اشاره کرد و گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند تا زمینه نظارت دقیق و همچنین مستمر را فراهم کرده تا با هرگونه احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و یا تخلفات دیگر برخوردی جدی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در هفته‌های گذشته به دلیل اختلاف قیمت آرد آزاد با دولتی مشکلاتی را شاهد بودیم که با اقدام به موقع سازمان صمت، مشکل به وجود آمده رفع و به مقدار مورد نیاز آرد نانوایی‌ها اعم از دولتی و آزادپز‌ها تأمین شده است.

صادقی به فعالیت سامانه ۱۲۴ و دریافت گزارش‌های مردمی اشاره کرد و افزود: ۲۴ ساعته این سامانه تمامی تذکرها، گلایه‌ها و شکایات مردمی را دریافت می‌کند و همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت به این شکایت‌ها رسیدگی کرده و با بازرسی و نظارت دقیق سعی می‌کنند مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از اول امسال تاکنون و در قالب جرایم گران‌فروشی و احتکار بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان اصناف متخلف جریمه شدند و همچنان این رویه با قدرت ادامه دارد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل به مشکل به وجود آمده در توزیع دو کالای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه روغن نباتی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: به مقدار مورد نیاز روغن مایع تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته تا نیاز مردم رفع شود.

صادقی بیان کرد: سهمیه روغن جامد استان نیز قرار است در هفته جاری به استان حمل شده و از هفته آینده در این زمینه نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد.

او اضافه کرد: برخی گلایه‌ها در مورد کمبود پکیج بود که با تأمین سهمیه استان این مشکل برطرف شده و در حال حاضر هیچ کمبودی در توزیع پکیج وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به حمایت جدی از کسبه و اصناف منصف استان در شرایط کرونا و محدودیت‌های اعمال شده اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا اصناف در بهترین شرایط فعالیت خود را ادامه دهند، اما برخی از افزایش قیمت‌ها خارج از محدوده اختیارات ماست چرا که به تناسب افزایش قیمت حمل و نقل، سوخت و انرژی قیمت تمام شده محصولات افزایش یافته است.

صادقی تصریح کرد: اصناف استان که مجاز به فعالیت می‌باشند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را انجام می‌دهند و سعی بر این است تا از طریق پرداخت منابع مورد نیاز و تسهیلات کم بهره زمینه حمایت از فعالان حوزه خدمات و بازرگانی فراهم آید.

او از تثبیت قیمت مرغ از روز گذشته اشاره کرد و افزود: قیمت مرغ در بازار با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده که مرغ منجمد نیز به نرخ ۱۵ هزار تومان همچنان توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تعیین قیمت و ابلاغ آن به تمامی مغازه‌داران اعم از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی سعی بر عرضه مرغ گرم به اندازه کافی در استان است و انتظار می‌رود هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

صادقی افزود: برنج هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته‌ای یک کیلویی نیز به اندازه کافی برای استان تأمین شده و هیچ مشکلی در عرضه این اقلام مورد نیاز مردم وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit