شنا ورزش جذاب معلولین

شنای معلولین

اول قبل از این که شنای معلولین را معرفی کنم، می خواهم یکی از خاطرات خودم را برای شما تعربف کنم. من خود شناگر معلولین هستم. اولین روزی که به کلاس شنا رفتم می ترسیدم. مربی ما خانم جاوید که خیلی خانم خوبی هستند داخل استخر در جایی کم عمق  به من نفس کشیدن را یاد دادند و دو جلسه در جای کم عمق کار کردیم. بعد  از روز سوم همین که کم عمق بودیم و من هم سرم پایین بود یهو به من گفت سرت را بیار بالا نفس بگیر منم آوردم بالا چیز عجیب و غریبی دیدم در جای عمیق بودیم واقعا من دست و پایم را گم کرده بودم بعد در انجا محکم من را از سرم فشار دادند به سمت پایین در جای عمیق استخر و از اون به بعد ترسم ریخت بعد رفتیم لبه ی استخر و از آنجا شیرجه زدیم حس عجیبی داشت خیلی خوب بود.

شنای معلولین

 ورزش شنای معلولین 

 

شنای معلولین برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ در پارا المپیک روم و تحت پوشش icp  به عنوان ورزش معلولین برگزار شد. شنای معلولان در ایران در سال ۱۳۵۹فعال شده است و در همان سال اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور آن برگزار شد و اولین برون مرزی در سال۱۳۷۲ با حضور در مسابقات بین الملل انگلیس رقم خورد .

اولین حضور پارا المپیک شنا گران ایران

شنا از رشته های پرمدال گروه های معلولین جسمی_حرکتی است، که می توانند در آن شرکت کنند اولین حضور شناگران ایرانی در سال۲۰۱۲ لندن بود. مسابقات شنا شامل رقابت پارا المپیک _جهانی مسافت کوتاه و جهانی مسافت بلند و مسابقات منطقه ای است .

۱۰کلاسبندی پزشکی برای افراد معلولین

شنا یکی از رشته های مهم است که  بعد از دو ومیدانی بیشترین توزیع مدال را دارد. ۱۴ کلاسبندی دارد که ۱۰ کلاس آن برای افراد دارای معلولیت و ۳ کلاس برای نابینایان و ۱کلاس هم برای کم توان ذهنی می باشد.

https://www.disns.ir/1399/05/04/%d8%b4%d9%86%d8%a7-%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88-%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7/

ماده های رشته شنا

حداقل ۷ماده ی انفرادی  و ۲ماده امدادی برای ۳ گروه معلولین جسمی_حرکتی و نابینایان تایید شده است. ورزشکاران در کرال سینه وکرال پشت وقورباغه و پروانه و مختلط تیمی و انفرادی رقابت دارند .

مزایای شنا برای معلولین 

  •  شنا ورزشی است که شما در هر سنی که باشید می توانید انجام دهید و تمام عمرآن را ادامه دهید.
  • موجب تندرستی فیزیکی بدن ، تقویت عضله، استخوان ساز مفاصل، کنترل وزن و خواب منظم می شود.
  • به آرامش فکری و روحی کمک می کند و موجب کاهش استرس و آرامش اعصاب می شود.
  • به بهبود روابط  اجتماعی کمک می کند. می توانیم در تیم های ورزشی یا جلسات منظم استخر با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم.
  • منظم کردن شنا شما را در برنامه ریزی زمان کمک می کند.
  • برای شما مسافرت ایجاد می کند.
  • اعتماد به نفس ایجاد می کند و احساس استقلال را در شما ایجاد می کند و در تیمی موجب تشویق و حمایت می شود .

 

شنای معلولین

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit