شناسایی ۶٠ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی شهرکرد

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از ایسنا معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شهرکرد از شناسایی ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت پنج هکتار در این شهرستان خبر داد

احمدرضا امینیان در گفت‌وگو با ایسنا، از شناسایی ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: با بررسی‌های انجام شده طی ٩ ماه گذشته و برگزاری جلسات متعدد ستاد مبارزه با زمین‌خواری، ۶٠ مورد بنای غیر مجاز در زمینی به مساحت پنج هکتار در اراضی جنوب شهرکرد شناسایی شد.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شهرکرد با بیان اینکه جلوگیری از زمین‌خواری افراد سودجو و حفظ و حراست از منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی ملی از وظایف و اولویت‌های ستاد مبارزه با زمین‌خواری است، افزود: هدف از ایجاد مجتمع‌های دامداری کاهش نرخ بیکاری، توسعه اشتغال، رونق تولید و خروج دام از شهرها و روستاها است، اما هم اکنون به دلیل نبود نظارت به‌موقع دستگاه‌های متولی در سالیان گذشته، با تغییر کاربری برخی از دامداری‌ها به مشاغل و کاربری دیگر اختصاص داده شده و تهیه شناسنامه کامل از هر واحد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آینده تصمیم‌گیری در خصوص این مجتمع‌های دامداری که تغییر کاربری داده‌اند، انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در برخی از مجتمع‌ها دست‌اندازی به اراضی ملی، تصرف آبراهه‌ها و پر کردن مسیر رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی را به‌وجود آورده و مصداق زمین خواری و کوه‌خواری است که با همکاری و دستورات دستگاه قضا طبق قوانین و مقررات جاری با متخلفین برخورد خواهد شد.

امینیان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ایجاد مستحدثات می کنند، گفت: قبل از انجام هرگونه عملیات عمرانی در اراضی خارج از محدوده شهرها و روستاها، افراد باید اقدام به اخذ مجوزات لازم از دستگاه‌های مرتبط و پروانه ساخت از بخشداری‌های شهرستان شهرکرد کنند.

راحله افسر

راحله افسر

کارشناس مربیگری ورزشی مربی آمادگی جسمانی مربی وداور بوچیا فعال درامورمعلولین

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit