رشد ۱۰۰۰ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی از مرز میرجاوه

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از ایسنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: به استناد آمار و عملکرد به ثبت رسیده طی ٨ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی استان از مرز میرجاوه بالغ بر هزار درصد رشد داشته است.

ماندانا زنگنه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در فرمانداری میرجاوه برگزار شد، افزود: مرز میرجاوه و پاکستان به عنوان یکی از مرزهای استراتژیک کشور به شمار می رود و مرزی صادرات محور است، به همین دلیل تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اهمیت بسیاری دارد و هرچه سریع تر باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در هشت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان صادرات انجام شده از مرز میرجاوه ۱۰۰۰درصد رشد داشت و این رشد در مرز میلک ٦٠٠ درصد و در پیشین بیش از ٣٠٠ درصد به ثبت رسیده که علاوه بر نمایانگر رشد صادرات استان آن هم با وجود شرایط حساس و محدودیت های کرونایی، نشان دهنده توجه تجار کشور همسایه به مرز میرجاوه نیز هست.

زنگنه افزود: کارت های پیله وری یکی از ظرفیت هایی است که در بهبود معیشت مرزنشینان منطقه نقش مهمی ایفا می کند اما به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی، این کارت ها غیر فعال شدند لذا به منظور رفع تعهدات ارزی از طریق واردات کالاهای موردنیاز کشور، کارت ها برای انجام واردات توسط پیله وران و محقق شدن تعهدات آنان به طور موقت فعال شوند و تحقق این موضوع هم باید ظرف یک هفته بررسی و اعلام گردد.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit