خیابان‌های شلوغ بیرجند و فریب مردم از وضعیت نارنجی/ زحمات کادر درمان را نادیده نگیریم

با آغاز مجدد فعالیتها و کسب و کارها استان خراسان جنوبی باز به روزهای عادی و شلوغ شهر برگشته است روزهایی که اگر دوباره فاصله اجتماعی رعایت نشود زحمات کادر درمان نادیده گرفته می‌شود و در پیک چهارم کرونا روزهای سخت تری خواهیم داشت.


به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند،پس از دو هفته تعطیلی از شنبه گذشته فعالیتها از سرگرفته شد و بسیاری از مراکز شهری در چند روز گذشته شاهد ازدحام جمعیت برای گرفتن خدمات بود جدا از این مراکز، بسیاری از ادارات دولتی و بانک ها نیز که همچنان با یک سوم نیرو درحال فعالیت هستند با تعداد زیادی از مراجعان مواجه است.

از خیابان مدرس تا سه راه اسدی و میدان امام خمینی(ره) را که نگاه می‌کنم عابران پیاده و خودروها حضورشان چشمگیر است. بازار تاکسی داران هم گرم شده است، شرایط بیرجند بعد از مدت ها، از قرمز به نارنجی تغییر کرده است و شلوغی و تردد در هسته مرکزی شهر بیشتر به چشم می‌آید، محدوده بازار بعد از دو هفته تعطیلی شاهد جمعیت زیادی از شهروندانی است که از این سو به آن سو می‌روند. در پیاده روهای خیابان جمهوری تردد زیاد است برخی مقابل مغازه‌ها تجمع کرده اند و برخی عبور می‌کنند.

راسته بازار هم گاهی از ترددها شلوغ می‌شود و گاهی کم، چراغ اغلب مغازه‌ها بعد از دو هفته تعطیلی روشن است،بازار بساطی‌ها هم گرم است و هر کدام از کسبه تلاش دارند جبران روزهای تعطیلی را با جلب مشتری داشته باشند،در میان کسبه وقتی پای درد دلشان می‌نشینی، از روزهای سختی می‌گویند که از اسفند برایشان رقم خورده است آن طور که یکی از فروشندگان کفش در بازار می‌گوید؛ نمیدانم طبق چه برنامه کارشناسی دو هفته کسبه را تعطیل کردند؟ چرا که اگر سری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همین دو هفته اخیر می‌زدید ،تردد زیاد مردم و شلوغی در فروشگاه‌ها به راحتی قابل مشاهده بود در حالی که هیچ وقت مغازه‌های بازار به این حد شلوغ نمی شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: رنگ بندی‌های دو شهرستان خوسف و درمیان از روز شنبه مورخ 22 آذر ماه به رنگ زرد تغییر خواهد کردو با توجه به این که وضعیت این دو شهرستان تغییر پیدا می‌کند محدودیت های جدیدی متناسب با رنگ بندی جدید در شهرستان‌ ها اعمال خواهد شد.

شریف زاده با بیان اینکه بقیه شهرستان‌ها تغییر رنگ نخواهند داشت و همچنان نارنجی خواهند بود.افزود:با ادامه دادن دستور العمل‌ های بهداشتی می‌توان از بازگشت وضعیت استان به رنگ قرمز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن فصل زمستان اظهار کرد: اگر نکات گفته شده رعایت نشود استان با پیک چهارم کرونا رو به رو خواهد شد و امکان دارد ابعاد این پیک از پیک سوم گسترده‌ تر باشد و در حال حاضر 219 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند از این تعداد 131 نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و29 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند.

شریف‌زاده افزود: درحال حاضر حال عمومی 10 نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است که متاسفانه در 24 ساعت گذشته با فوت چهار مورد جدید اخرین قربانیان کرونا در استان به 657 نفر رسید.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit