تعرض به منابع طبیعی باعث سیل ابرکوه شد/ با عاملین حادثه برخورد می‌کنیم

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از ایسنا استاندار یزد در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده در ابرکوه گفت: علت وقوع سیل و آب‌گرفتگی‌ها، دست بردن در نظم طبیعت و تعرض به منابع طبیعی است که برخورد با مسببین و عوامل به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

«محمدعلی طالبی» که صبح امروز ضمن سفر به شهرستان ابرکوه از مناطق آسیب‌دیده از بارندگی و سیل در شهرهای مهردشت و ابرکوه، روستاهای بخش مرکزی و بهمن بازدید داشت، در نشست با مدیران این شهرستان، دستورات لازم را جهت ساماندهی وضعیت آسیب‌دیدگان و چاره‌اندیشی جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی در بارندگی‌های آتی را صادر کرد.

وی همچنین اظهار کرد: بخشی از وقایع اخیر در ابرکوه مربوط به برنامه‌ریزی نامناسب در سال‌های گذشته در بعضی دستگاه‌ها و بخشی نیز اقدامات غیرقانونی از طرف برخی کشاورزان و مالکان چاه‌های کشاورزی است که برخورد با عوامل این واقعه در دستور کار قرار دارد.

استاندار خاطرنشان کرد: متأسفانه خسارت‌های زیادی از این سیل در مناطق روستایی شهرستان مخصوص روستای فیروزآباد به بار آمده است که جبران آن هر چندسخت اما ناممکن نیست.

طالبی تأکید کرد: همه ظرفیت‌های قانونی در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان را برای کمک به مردم عزیز در ابرکوه به کار می‌گیریم تا روند بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در رابطه با قلعه تاریخی فیروزآباد هم که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا دوباره این قلعه بازسازی و به یک مرکز گردشگری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای سازمان هواشناسی، به اهالی روستاها و محلات در رابطه با بارندگی اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و ما امروز در گفت‌وگو با مردم متوجه این خلاء و ضعف شدیم که باید در این رابطه تمهیدات اساسی اندیشیده شود و مردم در جریان وقوع حوادث احتمالی قرار گیرند.

استاندار یزد در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که این حادثه تلخ درس عبرتی برای همگان باشد که بعد از این، نسبت به هشدارها و پیش‌بینی‌ها دقت لازم را داشته باشند و در سطوح مختلف دهیاران، شهرداران و سایر مسئولان نیز بتوانند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit