اگر کاندیدای شناسنامه‌‎داری مطرح شود در این فضای انتخاباتی آسیب می‌بیند/ مختصات فضای سیاسی کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ مشخص نشده است

به گزترش سایت معلولین هدف به نقل از خبرگزاری ایرنا، «علیرضا خجسته پور»، قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در این باره که در جریان اصولگرایی تا چه حد به نظر جوانان اهمیت داده می‌شود؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در خصوص این موضوع که تا چه حد به نظرات جوانان در نحله‌های مختلف سیاسی اهمیت داده می‌شود باید ابتدا گفت که ما انتخابات مهم مجلس یازدهم را پشت سر گذاشتیم که در انتخابات مجلس یازدهم، چیزی که هم صحنه گردانی می‌کرد و هم در لیست‌های مختلف شهرستان‌ها و تهران دیدم، حضور پررنگ جوانان بود کمااینکه در لیست تهران تحت عنوان لیست شورای ائتلاف اصولگرایان، شاهد این بودیم که به جوانان اهمیت داده شد.

او افزود: جوانانی که دارای رزومه و تحصیلات عالی بوده و حرفی برای گفتن داشتند که بعد از مصاحبه‌ها، مذاکره‌ها و ارزیابی‌های مختلف لیست شورای ائتلاف به یک سری اسامی رسیدند که البته، لیست سی نفره بود. از این رو جوانانی هم در عین شایستگی و ارزشمندیِ رزومه‌ها و فعالیت‌هایشان، جا ماندند که این واقعیتی است.

عضو جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در عرصه سیاسی، جناح منتسب به اصولگرایان، این تغییرات را در آخرین انتخاباتی که در کشور برگزار شد، لحاظ کرد. نکته مهم اینجاست که اگر جوانان یا هر نحله دیگر سنی یا ساختاری می‌خواهد نقش خود را ایفا کند، محفل خوبی به نام احزاب برای آنها وجود دارد یعنی حضور پررنگ در احزاب می‌تواند، جوانان را به مقصد مطلوب برساند.

او اضافه کرد: بحث ما درباره جوانانی است که در حوزه‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنند. مقام معظم رهبری بحث کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کردند این یک شیوه برای بیان عقاید و آزادی بیان است اما در عرصه سیاسی، بهترین جایگاه‌ها برای جوانان و کادرسازی و جانشین‌پروری  و تربیت مدیران آتی برای نسل انقلابی، احزاب اصولگرا هستند البته این ضعف وجود دارد که هنوز احزاب ما به آن بلوغ کامل و اساسی نرسیده‌اند.

 

خجسته پور بیان کرد: وقتی احزاب فراگیر زیر چتر بزرگی قرار نگرفته باشند طبیعتا این محفل برای پرورش کادرهای قوی به خوبی تدوین و تهیه نمی‌شود. از نظر بنده بهترین جا برای بیان دیدگاه‌ها، احزاب است البته گعده‌های سیاسی، دیگری مانند ارگان های خبری مانند خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و غیره وجود دارند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره تعریف دولت جوان انقلابی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره تعریفی داشتند که تکلیف همه را با این عنوان جوان انقلابی مشخص کردند؛ ایشان فرمودند که بنده منظورم از این جوان، خدای نکرده یک جوان نپخته سی ساله نیست واقعا معنای این دولتِ جوان اینگونه نیست؛ دولت جوان انقلابی، دولتی است که روحیه جوان داشته باشد کمااینکه اشاره کردند که کسی به حاج قاسم سلیمانی با آن سن و سال نمی‌توانست بگوید سردارِ جوان، اما از بسیاری از جوانان، فعال‌تر، انقلابی‌تر، پرشورتر و مدبرانه تر رفتار می‌کرد.

خجسته پور تصریح کرد: بنابراین اگر صحبت از جوان انقلابی می‌کنیم اول اینکه منظور از جوان فقط سن نیست بلکه رفتارهای پرنشاط و پرتحرک است. دوم اینکه وقتی صحبت از جوان انقلابی می‌کنیم منظورمان برخی دادوبیداها و ناسزاگفتن‌ها نیست بلکه جوان انقلابی جوانی است که در راستای آرمانهای امام و شهدا و رهبری، بتواند حرفش را دور از محافظه‌کاری اما با رعایت اصول و قواعد بازی‌های سیاسی بزند. نباید با هوچی گری و داد و بیداد سخن گفت.

این چهره سیاسی در پاسخ به این سوال که گزینه‌های محتمل اصولگرایی که هم توانایی مذاکره در عرصه سیاست بین‌الملل و هم توانایی مدیریت مسائل اقتصادی کشور را داشته باشند چه کسانی هستند؟ اشاره کرد: در حال حاضر از هر عضو درون جریانی اصولگرایان که بپرسید قاعدتا نباید به این سوال به صورت مصداقی پاسخ بدهد زمان بسیاری تا انتخابات باقی مانده است، مختصات فضای سیاسی کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ مشخص نشده است.

او در پایان گفت: براساس تجربه قبلی در ادوار اخیر انتخابات ریاست جمهوری چه انتخاب روحانی، خاتمی و احمدی‌نژاد، تا دو سه ماه مانده به انتخابات، فضای انتخاباتی رنگ و بوی اصلی خود را نگرفته بود و گزینه یا گزینه های مطرح، شناخته نشده بودند برخی اسامی مطرح می‌شد مانند حالا که اسامی مختلفی مطرح می‌شود. منتهی در حال حاضر هنوز زود است که اسمی برده شود به ویژه اینکه اگر اسم خوب و شناسنامه داری نیز مطرح شود در این فضای سیاسی دچار ضربه و آسیب می‌شود.

منبع:ایرنا

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit