استاندار: هیات دولت کمک به سیل‌زدگان بوشهر را تصویب کرد

استاندار بوشهر گفت: هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود کمک به سیل زدگان این استان را تصویب کرد.

به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روزپنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهر وحدتیه و روستای بویری شهرستان دشتستان افزود: در این ارتباط تشکیل سریع پرونده‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه برای پرداخت کمک‌ها و جبران خسارت‌ها ضروری است.

وی اظهارداشت: همچنین ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان کشور برای تامین لوازم خانگی برای مردم سیل زده اختصاص یافته‌است که در اختیار خانوارهایی که در جریال سیلاب وسایل زندگی خود را از دست دادند، قرار می گیرد.

گراوند گفت: علاوه براین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق سیل زده استان بوشهر اختصاص یافته‌است.

استاندار بوشهر بیان کرد: در بازدیدی که امروز از مناطق سیل زده دشتستان انجام شد خسارت و آسیب سیل به برخی از واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و زیرساخت‌ها چشمگیر است.

گراوند ادامه داد: در شهر وحدتیه بخش عمده پاک سازی صورت گرفته و بخشی هم که مانده امروز با بسیج همه امکانات استانی پاکسازی می‌شود.

وی افزود: در روستای بویری نیز مردم این منطقه در بحث سیل اذیت شدند و ۳۵ خانوار هم در حوزه کشاورزی و خانه‌های مسکونی آسیب دیدند.

گراوند گفت: از روز شنبه هفته آینده برخی از دستگاه‌ها کمک به سیل زدگان را آغاز می‌کنند و در حوزه زیرساخت‌ها بر اساس امکانات کار شروع می‌شود.

وی اجرای دیوار حفاظتی روستای بویری، ترمیم جاده‌های بین مزارع، ساماندهی و بهسازی کانال‌های آبیاری را نیز از دیگر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی خواند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و نیروهای جهادی در کمک رسانی به مردم سیل‌زده پای کار آمدند و تا حدود زیادی وضعیت ساماندهی شده‌است.

بارندگی‌های شدید همراه با توفان تندری روز یکشنبه ۱۶ آذرماه جاری در استان بوشهر باعث طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی، کشته شدن ۲ نفر و خسارت به مردم، تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی شد.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit