اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در طرح تکمیل گنبد سلطانیه کم‌کاری کرده است

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در طرح تکمیل گنبد سلطانیه کم‌کاری کرده است.


به گزارش سایت معلولین هدف و به نقل از تسنیم، امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به آسیب وارد شده در شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری اظهار داشت: متاسفانه شیوع کرونا سبب شد ما فصل خوب و پیک گردشگری را از دست بدهیم، بر همین اساس آسیبی در حوزه پذیرایی، دفاتر مسافرتی، خانه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها و مهمان پذیران وارد شده است.

وی بیان کرد: در رسته گردشگری به تمامی اصنافی که در شرایط شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، وام به مبلغ 6 میلیون تومان واریز شد در این راستا اصنافی که وام را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با اقدام در سایت از خدمات وام بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به آسیب وارد شده در ایام شیوع ویروس کرونا به طبیعت افزود: در این روزهای شیوع کرونا که مردم در طبیعت حضور می‌یابند، اکیپ‌های بازرسی گردشگری برای جلوگیری از آلودگی طبیعت، نظارت خود را بیشتر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به عدم فعالیت موزه‌های زنجان گفت: پیرو مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی به دلیل پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس تعطیل و امکان بازدید فعلا فراهم نیست.

این مسئول در خصوص شهرستان سلطانیه افزود: سلطانیه یکی از شهرستان‌های تاریخی استان زنجان است که آثار تاریخی بی‌نظیری را در دل خود جای داده است، به ‌طوری ‌که به جرات می‌توان از این شهرستان به‌عنوان شهرستان گردشگری نام برد.

وی با اشاره به پایش مستمر گنبد، تصریح کرد: در حال حاضر مرمت مستمر تزئینات در داخل گنبد، فعالیت مستمر سه کارگاه مرمتی و آماده‌سازی و احیای بخشی از دیوار در گنبد سلطانیه در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به عدم تکمیل طرح گنبد سلطانیه بیان کرد: کارفرمای این طرح اداره‌کل راه شهرسازی وشهرداری سلطانیه است و امیدواریم که همکاری به سزایی در این راستا انجام شود.

جاوید عباسی

جاوید عباسی

جاوید عباسی هستم مدیر پرتال هدف مقاله نویس و حامی حقوق معلولین سعی میکنیم با نقد و بررسی مشکلات هم نوع های عزیزمان مشکلات این بخش از جامعه را به گوش مسئول عزیز برسانیم

Leave a Replay

About Me

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit